28 Şubat 2018 Çarşamba

Thomas Mann - Değişen Kafalar

Şubat biterken, ayın son günü, yağmur sabaha karşı başladı. 5 gibi uyandım. Cama öyle vuruyordu ki özlenen beklenen kardı, sanki. 3-4 saniye dinleyince yağmur olduğuna karar kıldım. Zaten uykum bölük pörçüktü, biraz da yağmur dinleyeyim dedim. Dalmışım. 2 saat sonra kalkıp çarşamba pazarı kurulmadan apar topar iş yerinin yolunu tuttum. Tramvaydan indiğimde yağmur hala devam ediyordu. Şu an bunları yazarken de devam ediyor.

Bahsedeceğim hikaye Alman yazar Thomas Mann ' dan değişen kafalar. Cumhuriyet gazetesinin verdiği kitap serisinden. Pazardan almıştım. Hiç yıpranmamış bir kitap. Şaşırmıştım alırken. Dün gece de bittiğinde şaşırdım. Güzel bir anlatım.

Hint hikayesi, keşişler, buda, efsane... Mitolojik hikayelere bakışım değişti. Gerçekten insanlığı ve zamanını anlatıyor.

İsmi ve konu şaşırtıcı, ben şaşırdım. Okuyanın da şaşıracağını düşünüyorum.

Alıntılar

Tümüyle sessizlik ve dinginlik olan nirvanadır. (24)

Doğru görebilmek için yaralanma izni insanlara verilmiştir. (27)

Gösterişin ardındaki şeyi görebilmemiz gerekir. (38 )

Ad, varlığın ve ruhun parçasıdır. ( 38 )

Evrenin besleyicisi kadındır. ( 39 )

Cesaret ve merak karşıklığı... ( 93 )

Bizim nasibimiz olmayan şeyleri istemek... ( 100 )

Thomas Mann
Değişen kafalar
Cumhuriyet yayınları
124 sayfa


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder