9 Mart 2018 Cuma

Sert Çocuklara Sert Oyuncaklar - Will Self

Yeraltı edebiyatı kitaplarını seviyorum. Küfür filan içeriyor. Konuya adapte oluyorum :) Beni çok çabuk içine çekiyor. Tabi her şeyde olduğu gibi küfür işi de belli bir denge ve estetik içinde sunulmalı. Yoksa sokaktaki edebiyat zaten kulaklarda aklımızda. 
Bu konuda biraz eksik küfürler yersiz. Yazarın dili mümkün olduğunca ağır, konulara bir türlü konsantre olamıyordum. Zar zor kitap bitti. Kitap bittiğinde aklımda kalan bir iki hikayesi kaldı. Onlarda çok ilginç yaratıcı hikayeler.
Okuma için zaman kaybı demiyorum. Kalın bir kitap zorlanabilirsiniz. Fakat yeraltı edebiyatı sevenlerin ilgisini çeker. Daha iyi yeraltı edebiyatı örnekleri var.

Alıntılar

Kendisi gibi mükemmel bir yöneticiye yaraşır şekilde, hiçbir zaman ürünü bizzat taşımak yahut içmek hatasını yapmadı. ( 17 )

İfade edemezseniz, iyi fikirlere sahip olmak bir işe yaramaz. ( 168 )

Okumak kendi yaşamını dürüst bir şekilde sorgulamayı getirdi. ( 170 )

Bu evden dışarı çıkan, dünyanın vahşi ticaretiyle boğuşan benim. ( 268 )

Onların deliliği ruhun kendi kendisiyle sürdürdüğü ilişkinin bilinçli bir paradoksudur.

Mütevazi ve çalkantısız bir delikanlılıktan, mütevazi ve çalkantısız bir yetişkinliğe. ( 369 )

İnsanlar ve sığırların eşit koşullarda yaşayacağı bir toplum yaratmalıyız. ( 436 )

Her zaman çok erkendi ve sonra da çok geç. ( 480 )


Will Self
çeviri: Süha Sertabiboğlu
Sert Çocuklara Sert Oyuncaklar
Sel Yayıncılık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder