6 Şubat 2018 Salı

George Thomson - Kapitalizm Ve Sonrası

Şöyle başlamak istiyorum. Çok iyi bir kitap. Mutlak edinin. Kitaplığınızda yerini alsın.

İçindekiler kısmına hızlı bir bakış attığımda Meta üretimi, Satmak amacıyla satmak, Emek ve sermaye, kapitalizm öncesi toplum, kar için üretim, bireysel özgürlük, Hepimiz birimiz, birimiz hepimiz için, kullanım için üretim, komünizme geçiş bölümlerini içermekte. Hepsi gerektiği kadar tertemiz şekilde anlatılmış. Teşbihsiz, abartısız.

Benim elimdeki 1997 basımı kaynak yayınlarından. İlgi çekici bir kapağa sahip. 128 sayfada olayı özetliyor. Şekillendirmek size kalmış.

Bir çok alıntı yaptım hemen geçmek istiyorum.

İnsanın bilinçli bir hayat faaliyeti vardır. ( 9 )

İlkel toplumun karşıtı olarak uygar toplumun en önemli özelliği meta üretimi değim amacıyla yapar. İlkel insan sadece kullanım amacıyla yapar. ( 12 )

Üretim fazlası olmadığı zaman bir insan diğerinin emeği sayesinde yaşaması olanaksızdı. ( 12 )

Metafor, toplumsal değer sistemi vardır. ( 17 )

Köylü satın almak için satar. ( 28 )

Tefecilik gelişerek bankacılığa dönüşmüştür. ( 30 )

Paranın görevi ürünlerin dolaşımına arabuluculuk etmektir. ( 33 )

İnsanlar meta üretimini ortadan kaldırdıktan sonra üretim süreci üzerindeki yönetimini yeniden kuracak ve o zaman insan ilişkileri yeniden açık, basit olacaktır. ( 35 )

Emekçi şu kadar saat kendi için, şu kadar saat kapitalist için çalışır. ( 41 )

Mülkiyette eşitlik yoksa yasa önünde eşitlik saçma bir şeydir. ( diodorus )

İnsan, doğaya egemen olmasıyla aynı hızda başka insanların ya da kendi alçaklığının kölesi haline gelir.

Bugüne kadar insanın toplumu kavrayışı, daima doğayı kavramanın gerisinde kalmıştır. ( 77 )

Tek tek kişilerin özgür gelişiminin herkesin özgür gelişim koşullarına bağlı olduğu bir topluma ulaşacağız.

Adım adım ilerle . Mao Zedong

Kapitalizm ve Sonrası
george thomson
Kaynak Yayınları
128 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder