1 Şubat 2018 Perşembe

Ferenc Molnar - Pal Sokağı Çocukları

Yine eskiciden aldığım bir kitap,Pal Sokağı Çocukları,Ferenc Molnar. Görür görmez aldım. Acaba filan diye düşünmeden. Tam bir başyapıt. Herhangi bir yaş aralığı yok bence okumak için.
Yapı Krediden çıkmış. Benim elimdeki 32. baskı. Çocukken okuduğumu hatırlıyorum. Ama konusu, Boka'sı, Nemecsek'i unutmuşum.
Kitaba başladım, çizgi film izler gibi, günde 15-20 sayfa okuya okuya bitti. Çok etkili bir kitap. Zaten kendimi hep balkanlara yakın hissetmişimdir. Benzer coğrafya.
Kitabın sonunu burada yazmam şık olur mu bilmiyorum ama yazmalıyım.

" Basit çocuk ruhunda derinden derine bir şeyler değişiyordu: Hayata dair, hani içinde hepimizin bazen kederli, bazen neşeli köleler olduğumuz hayata dair, bazı gerçekleri kavramaya başladığını hissediyordu. "

Hep düşündüğüm şeydir, insan hep başladığı noktaya döner durur, hiçlik, bebeklik, çocukluk, gençlik, olgunluk,çocukluk, bebeklik, hiçlik. İstikamet yönü.

Alıntılar

O evde oturan bir sürü aile bir zamanlar bu arsanın birkaç yoksul Budapeşte'li çocuğunun mutlu gençliğini yaşadığı yer olduğunu bilmiyor. 

Hayır biz çikolatayı hak etmedik! ( 162 )

Pal Sokağı Çocukları
Ferenc Molnar
Çeviren: Tarık Demirkan
Yapı Kredi Yayınları
235 sayfa.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder