26 Şubat 2015 Perşembe

onur caymaz - iki film birden eleştirisi

geldi bahar ayları, gevşedi gönül yayları.

mevsimleri incelediğimizde incelemeye de gerek yok, hissettiğimizde, her günün farklı bir hikaye olduğunu görebiliriz. yağmur, kar, soğuk, sıcak, rüzgar, güneş, bulut.

bu sene güzel kış oldu. memleketim istanbulda. barajlar doldu, toprak bereketlendi, varsa.

kışın uzun sürmesi kuşlara pek yaramaz gibi gelir. aç kalır yavrucaklar. bahara çıkabilen populasyonların mevcutları azalmıştır.

kışı en çok bitkiler ve durumu iyi olanlar sever. bitkilerin can suyudur kış. hele bir de yağışlı geçtiyse. bahara hazırlık. durumu iyi olan için faktörleri şu an saymak istemiyorum.

bugün kış ertesi sabahların ilklerinden biri, evden çıktım, hoşçakal anne, betonlaştırdığımız bahçenin üzerinden yürüyorum, çamur olmasın diye harçlanmış, yine de çamur olur.

o betonlaşmış bahçenin üzerinde betonu çatlatıp, açmaya çalışan sümbül. inatçı denemez. sadece hasbelkader dünyaya gelmiş. madem öyle yaşayayım diyor. sümbül enerjisi bana yeter bugün ü de atlattık.
onur caymaz ın iki film birden hikaye kitabıyla yazdıklarımın ne alakası var demeyin, içimden geldi.

iki film birden yazarın insiyatifi. iki uzun hikayenin yer aldığı kitap. betimlemeleri severim boğmayanını. bu işte öyle bir kitap.

iki film birdenin ilk perdesinde onur caymaz şiiri hikayesinden daha iyi diye düşünmüştüm. son perde de hikayesinin güzelliği şiirini geçti. tek huzursuzluğum, onur caymaz, yazar isminin son sayfada geçmesi.

bir de ferhat a noldu?

yaşayan yazar okuyunca kafalarda oluşan soruların bir gün cevabını bulacağı ümidi doğuyor.

beklenti.

son olarak bir türlü yazıyı bitiremesem de, yazarları yaşarken destekleyin gibi cümleler kurmayacağım, kitapları alın, okuyun, tartışın gibi cümleler.

diyeceğim siz kendiniz için okuyun, alın, verin, tartışın.

zaten yazar, sümbül gibi beton deler.

alıntılar

*insan bir savaş meydanı ne çok ölü kalıyor arkamızda.

*kimseye hiçbir şey için suç bulamıyorum artık ben.

*oysa özgürlük paraydı.

*bilinçsizce tutulmuş sınıfsal hesabı yatakta görmek.

*ben unutulmuş çocuklardan muhsin, size aşığım.

*zenginler temsil edilmekten hoşlanır.

*bizse paranın hakim olmadığı dünya için savaşmıştık.

*hırsızdan korkulmayan evler.

onur caymaz

gökyüzü sineması
iki film birden

iletişim yayınları

240 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder