17 Şubat 2015 Salı

malcolm gladwell - outliers eleştirisi

peşin peşin söylemeli,

insan karar süreçlerinde önyargılarından kurtulmalı. hayatın her alanı karar alma dersek. denklemi

sen kur.

kişisel gelişim kitaplarına hep önyargılı baktım. itici gelir bana. elim gitmez. gözüm süzülür. nazlanır.

bu kitap kişisel gelişim kitabı mı? hayır. bilgileri istatistikleri size veriyor. tercih yine sizde.

peki kitapta neler var?

italya kasabalarından, hokey oyuncularından, liselerden, ilkokullardan, mozartan, bill gates den,

korelilerden ki ilgim var, çinlilerden, jamaikadan. bi bakın derim.

şunu da hatırlatayım. 10.000 saat kuramı benim hayatımı değiştirdi. gerçi her nefeste hayat değişir,

kaos teorisine göre, bence de. önemli bir kitap.

her sabah dün ne kadar ne yaptım, net, kılçıksız olarak saat cinsinden yazıyorum.

iki saat kitap okudum, 1 saat akordeon çaldım. ay sonu muhasebesi zevkli oluyor. bir daha ki aya

somut umutlar.

yazarın anlatımı da güzel. kitap kapağını pek beğenmedim. itici bulduğum gibi. kitap çok fazla beni

alın diyor. ben öyle anlıyorum. hoşuma gitmiyor. sırf bu sebepten 10.000 saat kuralını es geçecektim.

nasip kısmet diyaletiği.

sosyal ilişki, kümülatif birikim, çalışma, zeka belli bir noktaya kadar, fırsat, genetik yatkınlık, yetişdiği kültür, azim. bunlardan başarı faktörlerimiz.

alıntılar

italyanın roseta kasabasından, pensilvanya ya gelen italyan göçmenler, sosyal ilişkilerle sağlıklı kaldı.

danimarka yaşın getirdiği farklılar eşitleninceye kadar seçme kararlarına yönelmiyor. 10 yaş

en büyük vergi indiriminden yararlanan zenginlerdir. en iyi eğitimi alan ve özen gösterilen en iyi

öğrenciler.

başarılı olanlara aşırı derecede hayranlık duyuyoruz ve başarısız olanları aşırı derecede gözardı ediyoruz.

belli bir eşiği aştıktan sonra zeka önemli değil.

bizi saat 9 ile 5 arasında mutlu eden şey ne kadar para kazandığımız değil, işimizin bizi tatmin edip etmediği.

yeterince çalışır, kendinizi ortaya koyar, beyninizi ve hayal gücünüzü kullanırsanız, dünyayı istediğiniz gibi biçimledirebilirsiniz.

yılda 360 gün yataktan güneş doğmadan önce kalkabilen hiç kimse ailesini zengin etmekte başarısız olmaz.

başarı için fırsat eşitliği olan bir toplum.

outliers

çizginin dışındakiler

malcolm gladwell

aytül özer

medicat yayınları

244 sayfa



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder