7 Şubat 2015 Cumartesi

paul lafargue - tembellik hakkı eleştirisi

biraz ihtisaslı olduğum alanlardan bahsetmekte fayda var. biraz biraz. ısındıra ısındıra.

gerçi kendimi Lafargue ın kayınbabasına saklıyorum. neyse inceden girizgah yapayım.

tembellik hakkı, iş- üretim sistemleri ahlaktan yoksun olduğu sürece ilgi görmesi gereken bir kitap.

işçilerin, üretim çarklarında ki sıkışmışlığının resmini çekmekte.

panzehir, çözüm sunmakta.

pasifist yaklaşımlar önermekte.

ben de lafargue katılıyorum. üretim çevrelerinin rahatsız oluşunu hayra yoruyorum.

hele ki üç saat çalışma felsefesi, beni kazandı.

Lafargue incelemem devam edecek.

alıntılar

çalışın, çalışın, proleterler, toplumsal serveti büyütmek ve bireysel sefaletimizi artırmak için çalışın,

çalışın ki daha da yoksullaşarak, çalışmak ve sefil düşmek için daha fazla gerekçeniz olsun.

Kapitalist üretimin insanın gözünün yaşına bakmayan yasası budur.

birileri toprakları üzerinde iki büklüm çalışırken, diğerleri dükkanlarına bağlanmış,yeraltı dehlizlerinde

ki köstebek gibi kımıldayıp, dururlar. Ve doğaya keyiflice bakmak için asla doğrulmazlar.

her türlü bireysel ve toplumsal sefalet, proletaryanın çalışma tutkusundan doğdu.

descansir es salud : dinlenmek sağlıktır.

çağımızın çalışma yüzyılı olduğu söyleniyor. aslında acının, sefaletin ve çürümenin yüzyılı.

yoksul uluslar, halkın genelde rahat ettiği uluslardır. zengin uluslarda ise halk genelde yoksuldur. destut de tracy

işçileri üretiklerini tüketmeye mecbur ederek, engin bir işgücü ordusu elde edilecektir.


tembellik hakkı

paul lafargue

çeviri: ışık ergüden

kırmızıkedi yayınevi

66 sayfa





 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder