25 Temmuz 2015 Cumartesi

ahmet say - müzik öğretimi eleştirisi

Plan, program iyidir. yapacağın işler yerli yerine oturur. gelecek tasarımı yapılır.

" müzik öğretimi " yazarı ahmet say, kitapta öne çıkan durum müzik öğretiminde karşılaşılan sorunlar, çözüm yolları, müzik öğretiminin içeriği.

kitabı okurken bende kendi programımı çizdim. düzenlemeler yaptım. tek negatif taraf, teoride pratiğe geçme sürecinde zorlanmış olmam.

müzik öğretimi, kitabında ahmet say derleyici durumda. diğer uzmanların izlenimlerini bir kitapta toplamış,. Kendi yorumlarını ekleyerek kitabı oluşturmuş.

kitabın zamanı 1950'li yıllar olmasıyla birlikte, günümüzde aynı sorunları tartışmamız çok tuhaf, boşa giden 60 yıl mı dersiniz?

kitaptan birçok alıntı yaptım. konu öneminin benim için yüksek olduğunu belirtmek isterim.

alıntılar

eğitimcilik, bir sevgi işidir ve ütopyaya uzanır.

eğitimcilik aslında bütün zorlukların üstesinden gelebilmektir. demek ki doğru yoldayız, görüyorsanız, başarıyorsunuz.

çalgıyı evde bırakın, ne zaman çocuk ses çıkarmaya çalışırsa müzik derslerine başlayın.

mutlu olmak ve mutlu etmek işte müziğin gerçeği.
önemli olan bunaltıcı müzik çalışmalarının içinde yitip gitmek değil, dışa açılmak, dünyayı tanımak  ve tüm insanları mutlu edebilmektedir.

belli dönemlerde müzik yapmayı bırakıp birkaç yıl boyunca dilediği gibi yaşamak tatil yapmaktır.

müzik eğitimi, yurt sevgisi ve insanlık borcudur.;

müziği seven çocuk, insanı sever, insanları, toplumu sever, yaşamı sever, eşsiz bir ruh kudreti ve zenginliği kazanır.

estetik eğitim, ahlak eğitimini de etkiler.

popüler müzik halk psikolojisinin ifadesi, halk müziği ise halk biyolojisinin ifadesidir.

müzik, yaşam dolu bir güç olmalıdır.

estetik duygumuz alışkanlı ve bilgiyle değişebilen bir şeydir.

çalmak bir hünerse, dinlemenin de bir kültür ve zevk işi olduğunu daima göz önünde tutmanız gerekir.

müzik zevki bilindiği gibi okulun müzik eğitiminde öğrenciye verilmesi gereken en önemli eğitsel amaçtır.

müzik dersinin amaçları; sesi, kulağı ve zevki eğitmektir.

müziğin biricik yayılma yolu konserlerdir.

profesyonel sanatçı, sanatını satmakla yaşamını kazanır. amatörler ise sanatı  zevk için ve kazan. beklentisi olmaksızın yapar.

iyi bir müzikçi kıskanmaz.
denizi bilmek başka. denizde yüzmek başkadır.

çağdaş eğitim anlayışı, insanın doğduğu günden başlayarak eğitilmesini öngörür.

müzik öğretim temelde ilkeli düzenli planlı ve yöntemli olmayı gerektirir.

müzik dersi bir sanat dersidir.



müzik öğretimi

ahmet say

müzik ansiklopedisi yayınları

167 sayfa



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder