23 Ocak 2018 Salı

Sohrab Sepehri - Şiirleri

Şiir kitaplarına bayılıyorum. Okuması, yazması çok keyifli. Edebiyat, sanat bu olsa gerek. Kitap kendi kitaplığımızda bulunmakta o bana bakmakta, bende ona bakmaktaydım. Fırsatı bulup, soğuk günlerde içim ısınsın dedim. Olmadı.
İçinizi ısıtacak şiirler bahar, yaz, güneş tek tük de olsa var. Fakat bir sonbahar kitabı. Hüzün hakim.
Gerçi sohrab sepehri bahsedildiği kadar hüzünlü değil, içten içe bir mutluluğu var. Tuhaf bir duygu.
Tercümesini pek beğenmedim, ağır. Şiir tercümeleri hep sıkıntılı ya neyse.
Okuduğum kitap ayrıntı yayınlarından, bütün şiirleri. Kapak sade güzel, baskı hoş. 

Alıntılar



Yaşam bir elma dişlemek gerek
kabuğuyla. ( 228 )

Öyle takatsizim ki isterim alıp başımı çöllere dağlara vurmak,
uzaklarda bir ses var, beni çağıran.

Sıkıldı mı insanın canı
gider tedbirin peşinden
bende gittim. ( 267 )

sohrab sepehri
çeviri:mehmet kanar
ayrıntı yayınları
295 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder