17 Şubat 2016 Çarşamba

Recep İhsan Eliaçık - Mülk Yazıları

Ankara'da bomba patladığını dün akşam eve giderken öğrendim. Sesim telefonda 3-4 saniye kesildi.
Yutkundum, konuyu değiştirdim.

İhsan Eliaçık, son yıllarda öne çıkan daha doğrusu ana akım medyayla işi olmadan twitter gibi sosyal

ağlarla, uydu televizyonculuğunun gelişmesiyle kendini gösterme imkanı olmuştur.

Fikirlerine katılmak katılmamak size kalmış, alternatif düşüncenin şiddette başvurmadan tartışılmasından yanayım.

Kitaba dönersek, öncelikle dilden başlayalım. Ben kitapları dilin ağırlığı, anlatımın yoğunluğuna göre

3 kademeye ayırıyorum.

1. kademe : ağır : Cortazar 'ın kitaplarına bir göz atın. İlerlemez. Gözünüzü kaçırın, paragrafı baştan okursunuz. Hikaye olduğu halde.

2. kademe: orta : Orwell, Mccullers kitapları yavaşta olsa ilerler. Dikkatiniz yoksa bile devam eder.

3. kademe : hafif : İhsan Eliçak 'ın kitapları. Fikir, düşünce olarak yoğun olabilir, edebi dil ve anlatım olarak zayıf. Bence profesyonel takviye alabilir. Cümleleri atlaya atlaya okuyun bir şey kaybetmezsiniz.

Kitabın içeriğine dönersek, isminden de anlaşılacağı gibi mülk edinme kavramını ayetlerle, hadislerle açıklayan fikir dünyanızı çeşitlendirecek bir kitap. İhsan Eliaçık, teorisini bu kitapla güzelce açıklıyor, bir de ekonomi manifestosu bekliyorum. Uygulama kısmı. Gerçek sayılar, gerçek öneriler.
Ne yapmalıyız, ne yaparsak kapitalizme yumruk atmış oluruz?

Bir de kitabın son makalesinde korkudan bahseder, korkularımızın kaynaklarından, işin özünden.
Sırf o makale için kitap okunur.

Alıntılar

Herkesin eşitliğini hatırlayın.

Öyleyse yarın için kaygılanmayın, yarının kaygısı yarının olsun. Her günün derdi kendine yeter.

Çünkü insanın çabasından başka hakkı yoktur.

Sanatlar ancak takipçilerinin fazla oluşuyla iyileşir ve ilerler. İbn Haldun

Üç kadim korkunun pençesinde kıvranan insan. ( ekonomik, politik, onkolojik )

Mülk Yazıları

Recep İhsan Eliaçık

İnşa Yayınları

396 sayfa.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder