11 Şubat 2016 Perşembe

Paul Klee - Modern Sanat Üzerine Eleştirisi

Yoğun geçen iki ayın ardından bugünle zirve yapıp yoğunluğu bir nebze olsun atlattım gibi. Gece

üçte lodosla uyandım. Yarım saat uyuyamadım. İnce bir duştan sonra kendime geldim.

Vücut kendini uykuya hazırlayıp duşun etkisi geçsin diye dün akşam Tünel Kırmız kedi kitapçısından

kardeşimin tavsiyesi üzerine ünlü ressam  Paul Klee'nin Modern Sanat Üzerine kitabını okudum.

Paul Klee'nin bir sergi öncesi konuşma metninden derlenmiş. Ufuk açıcı. Özellikle sanatla ilgilenen

veya hayatında estetik kaygısı güden arkadaşlar.

Altıkırkbeş yayınları da bana bir türlü sempatik gelmedi. Nedenini bilemiyorum. Ama baskı kalitesi,

kapak güzel, çeviri orta, az da olsa imla hatası var.

Alıntılar

Sanatçının konumu alçakgönüllüktür. Ve dallarda ki güzellik ona ait değildir. O sadece bir kanaldır.

Bir insan ancak kendi nesnel tutkularını bilir.

Tesadüfen bir resimden tanıdık bir yüz çıktığında ona büyük bir haz verir. (  hüznün yüzü )

Şu andaki biçimi bakımından bu dünya mümkün olan tek dünya değildir.

Kendi yolunu sonuna kadar izlemeyen sanatçı küstahtır.

Yaşamı bayağılıktan çıkarıp yükselmesine yardımcı olan sanat gerçekliktir.

Araştırmayı sürdürmeliyiz
bütünü değil parçaları bulduk.
henüz nihai güçten yoksunuz çünkü

Kendisini korumak adına hiçbir zaman alçalması ( Paul Klee )

Paul Klee

 Modern Sanat Üzerine

çeviri: Kaan Çaydanlı

Altıkırkbeş yayın

62 sayfa






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder