13 Şubat 2014 Perşembe

jean paul sartre - sözcükler eleştirisi

yazarın şiirsel otobiyografisidir.

kaynamasın diye önemle belirmek istiyorum. selahattin hilav dan çok usta bir çeviri olmuş.

kitap okuma zevki olarak çok keyifli, akıcılık olarak harika, odaklanma açısından oldukça zor.

cümlelerin sizi nereye götüreceği belli değil. sayfanın sonuna geldiğimde kendimi çoçukluğumda veya

çoçukluğumun geçtiği abzürt mekanlarda buldum.

sartre kendine bir taraftar daha eklemiş oldu.

bir iki sartre alıntı yapalım,

bilmiyorum, ama seçkin bir psikanalist yargısına katılıyorum, bende üstben yoktur.

komut vermekle, komutlara itaat etmek aynı şeydir.

o zamanlar bıyıksız bir öpüş, tuzsuz bir yumurta gibidir denir.

*** bundan ötürü acı çekmiyordum, çünkü her şey ödünç veriliyordu bana. ***  viva sartre

sinema, açık gözle görünen rüyaya başka hiç bir yerde rastlamadım.

her şey olabilir, diyordum kendi kendime ve bu sözlerin anlamı şuydu ; her şeyi hayal edebilirim ben.

benim hikayemin mutlu bir sonu olacağına önceden karar verdiğim için, beklemedik olay bir aldatmaca,

yenilik de bir dış görünüş olabilirdi ancak.

jean paul sartre

sözcükler

çeviri: selahattin hilav

can yayınları
207 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder