25 Eylül 2022 Pazar

Sait Faik Abasıyanık - bütün eserleri 1

Sait Faik Abasıyanık'ın bütün eserleri adlı dizinden çıkan 1 numaralı, semaver sarnıç adlı kitabı. Bendeki sanırım 1976 basımı. Sahaftan almıştım sanırım. Üzeriden biraz zaman geçtiği için bilgiler flulaştı.

Adapazarı'nda yaşarken evinin oralar gitmiştim. Daha sonra İstanbul'da adalarda evine gittim. Bu sebeplerden bir şekilde Sait Faik okuma isteği vardı içimde. 

Dili gayet iyi. Hikayeleri haklı şöhretini kanıtlar nitelikte.


Alıntılar

Heyulai, korkutucu.

Alaminut, çarçacuk şişak

Robu, kenar

Birden bütün neşemin bir camın kırılışı kadar ses ve şıngırtı çıkararak düşüp kırıldığını gördüm. 65

Haymana ovası yalnız geceleri gölge veren ağaçlarıyla hayatına karışacak . 75

Çalışan bir insan için kış bir ılık su, yaz bir serin vantilatördür.  146

Kış saadetimizi tamamlamak için geliyor Bahar aşkımızı tazelemek için. Yaz damarlarımızdaki çalışma arzusuna biraz tembellik Güneş ve kudret doldurmak için.146

Sultanahmet'teki evimden çıkar çıkmaz her zaman parka gider her gün bitmiş bir insanla tanışırdım her gün bitmiş bir insan yeniden şehrin uğultusuna karışır bir daha parka bir yabancı gibi uğrardı.214


Sait Faik Abasıyanık

Bütün eserleri 1

semaver sarnıç

bilgi yayınevi

228 sayfa


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder