31 Aralık 2017 Pazar

Nina Berberova - Astaçev Pariste

Cuma günü, yani iki gün önce sahaf pazarından aldım. Tezgahtan. Kitabı seçmek için 10-15 sn. vardı. Kitap elime geldi. Karar verip aldım. Rus yazar ve can yayınevi kitabı olması yeter sebepti.
Çantama attım. Yaklaşık, 25 istasyon sonra eve vardım. Cumartesi geçti. Pazar sabahı uyanır uyanmaz, kitaba başladım, kahvaltı sonrası bitmişti.
Tipik rus kalemi diye bir şey var mı bilmem? Hoşuma gidiyor. Tasvirler, konular, isimler, ivelkin iveleviç gibi :)
Roman kahramınımız, Astaçev de bunlardan biri.
Roman duyguyu yansıtıyor. Parise gidip geliyor okuyan pazar sabahı.
Alıntılar
Bir gün parası olduğunda yeniden başlaması getekecek. ( 21) 
Sigara içmem, felsefe de yapmam. (43)
Yaşam öyle kısa ve bizim öyle çok yapacak şeyimiz var ki. ( 58)
İnsan bilgeliğinin çekirdeği ölümü duyumsayıp, sonu düşünmekle yatıyor. ( 97) 
Astaçev Pariste
Nina Berberova
Nedret Tanyolaç
Can yayınları
84 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder