15 Aralık 2017 Cuma

Eduardo Galeano - Kadınlar

Kardeşimin istediği kitapları alıyorum. Okumadan ona vermiyorum. Sonra üzerine konuşuyoruz. Güzel oluyor. Bunlardan biri de Kadınlar, Eduardo Galeano.

Yazarın birçok kitabını okudum. Hatta kuyuya düşmeden öncede okuduğum kitaplardandı. Alıp götürüyor insanı.

Kardeşim dediğin de düşünmeden aldım, zaten sel yayıncılık kitapları iyi oluyor.

Kitaba başlamanız ve bitmesi yakın zamanda olur. Sürükleyici hikayeler. Arşivlik.

Sunay Akın' ın duygulu bir şekilde anlattığı bir hikaye de içinde mevcut. Bakalım okuyacaklar hatırlayabilecek mi?

Kitabın konusu ünlü ve ya çoğu ünsüz kadın kahramanlar... Statüsüz kadınlar.

Ben kitabı çok beğendim.

Alıntılar

O gitmiş olanların
Ayak izlerini takip ediyorum.
Yitik bir haldeyim.  ( 20 )

Fahişler. Saygı değer kadınlar. ( 26 )

Durum normale dönünce dolar ucuzluyor, aynı şekilde bazı insanlar da ( 28 )

Erkeğin hizmetçisi olmaktansa, Tanrı' nın kölesi olmak daha iyidir. ( 35 )

Benim şahinim hükümdarlık bayraklarının dalgalandığı yerlerin çok ötesine, sonsuzluğa doğru uçar. ( 48 )

Eğer oy kullanarak bir şey değişecek olsa yasadışı olurdu ( 97 )

Her toplum hak ettiği suçlulara sahiptir. ( 97 )

Bir kadın her zaman bir kadındır yani delidir. ( 101 )

Ben bir kadının yanıbaşında uyuyorum. Ben bir uçurumun yanıbaşında uyuyorum. ( 127 )


Kadınlar
Eduardo Galeano
çeviri: Süleyman Doğru
192 sayfa


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder