22 Şubat 2017 Çarşamba

John Steinbeck - Kaygılarımızın Kışı

Şubat biterken okumaları hızlandırdım. Arabamı otoparka değil, risk alarak evimin önüne bıraktım. Risk dediğime bakmayın, kaskolu. Araba evin önünde yatar dururken ben toplu taşımayı kullandım. O durak senin bu durak benim derken kitaplar su gibi bitti.

John Steinbeck Kaygılarımızın Kışı 'nı da yarı taşınma esnasında, yarı evde uzanırken, yarı ders aralarında 1,5 yaptı :). Oranı siz ayarlayın artık. Okudum.

Kitap beni çok etkiledi. Günlük hayatımı roman yapıp yazasım geldi. Tezgahtarın hayatı. Biz. Bizler.

John Steinbeck' in anlatım dilini kendime çok uygun, yatkın buluyorum. Sanki ben anlatıyorum. Ben yazdım da kontrol ediyorum imlayı gibi. İmla demişken Sel yayıncılık sevdiğim bir yayın evidir fakat çok imla hatası vardı. Dizinde de problem vardı.

Ama okunmasına engel değil tabi. Okunmalı, tavsiye edilmeli.

Alıntılar

Bir gün, dolu dolu bir gün, sadece bir değil, birçok şeydir.

Ama bu para hizmet de ediyor durup bekleyerek.

Gelecek ayın buzdolabı taksitinden öteyi düşünemiyorum.

Aptalca davranmak düzenli tempoyu bozmak taze bir başlangıç sunuyor.

Hiçbir insan diğer insanları gerçekten anlayamaz.

Hayatım boyunca kaç kişiye bakıp da göremedim acaba.

Herhangi bir başarı için cesaret şarttır.

Yalnızca yaşamak bile yararlı olmak demektir.

Kimsenin nasihat istediği yok, herkes onaylanma derdinde.

Fakirlikte haset duyan, zenginlikte bir züppeye dönüşebilir.

Beni korkutan ümitsiz bir mutsuzluk, paranın getirdiği telaş, himayecilik ve haset.

Kendi hayatlarını bir poker eli gibi oynayan insanlar.

Fazla eminseniz genelde yanılıyorsunuz demektir.

Ars est celare artem. Sanatı gizlemek de bir sanattır.

Şimdi kaygılarımızın kışı/ Bu york güneşiyle görkemli bir yaza dönüşüyor.

Çoğu insan %90 geçmiş, %7 şimdi, %3 geleceği düşünür.

Adama denilen şey çok yalnız bir yaratık.

Belki düşünecek vakit bulamamak,düşünmek istememek anlamına gelmektedir.

Güç ve başarı ahlakın üstündedir.

Sözcükler maytap misali peşpeşe birbirini ateşler.

İnsanların sana ne kadar az kafa yorduğunu bilseydin, hakkında ne düşündüğünü bu kadar takmazdın.

Kaygılarımızın Kışı
John Steinbeck
Çeviri: Berrak Göçer
Sel Yayıncılık
341 Sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder