5 Şubat 2017 Pazar

Baskın Oran - Ben Ege'de Akilken

Kardeşimin tavsiyesi üzerine alıp okuyup ona hediye ettiğim bir kitap. Baskın Oran'ın düşüncelerini pek bilmiyorum. Sohbet etmişliğimiz de yok. Dolayısıyla nasıl bir insan olduğu hakkında bir fikrimde yok. Sadece şöyle basına bir gözattığımda seveni de sevmeyeni de çok. Böyle kişiler sorumluluk alıyor gibi gelir bana. Suya sabuna dokunan kişiler. Görüşleri ise izafidir, onun, sizin fikirleriniz hep değişebilir.

Ben Ege' de akilken, adlı kitaptan biraz bahsetmek gerekirse. Baskın Oran'ı tanımak için yeterli bir kitap değil. Toplantıların anlatımı yapılmış. Dolayısıyla günlük hayatta düşülen olağan tekrarlar birebir kitaba yansımış. şöyle ki kitap toplam 20 sayfada biter. Fakat 450 sayda sürmüş. Yazı karakteri, kağıt kalitesi iyi. Kapak da fena değil. Daha iyi olabilirdi.

Geçen senelerde gerçekleşen akil insanlar projesini yazılı kaynaktan incelemek isteyen biri için güzel bir eser. Yazılış amacına uygun.

Alıntılar

Gerçi Türkiye'de dinleme kültürü epey zayıftır.

Koşullar değişince her şey değişir.

Barış dostlarla mı yapılır, tabi ki düşmanla yapılır.

Her sabah kalkınca aynaya bakabilmeliyim.

İnsanlar genellikle şaşırdıktan sonra düşünmeye başlarlar.

Yerinden yönetimcilik getirilmeli.

Barış güzel cümle ama barış demokrasi değildir.

Kapitalizmin temeli iş bilgisidir.

Otuz yıl savaşırken bölünmedik, barışırken mi bölüneceğiz?

Balkanlar ve Ortadoğu' da kimliğin en önemli unsuru dil ve veya etnisite değil, dindir.

Ben Ege'de Akilken...
Baskın Oran
İletişim Yayınları
459 sayfa.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder