10 Ocak 2017 Salı

Shenandoah Ghori - Buda

Ne zamandan beri okumak isteğim bir kitaptı. Kitaplıktan o bana bakıyor, ben ona bakıyordum. İki günlük boşlukta, ufak bir gezi yapmaya karar verdik. Ben çantama bir kitap, eşim çantasına bir kitap aldı. Karda mahsur kaldığımızda evde oturup misafirlikte bu kitapları okuduk. Diğerini de bu yazının hemen peşisıra atarım.
Bu kitabımızın ismi Buda, Shenandoah Ghori kaleminden. Buda bildiğiniz gibi efsanevi bir kişilik, bu biyografi romanını da efsaneler üzerinden kurulmuştur. İçindeki ince mesajlara kulak vermeli, diğerleri fantezi roman şeklinde okunmalı.
Umduğum gibi bir kitaptı.

Alıntılar

Sabah renklerin gece ise karanlığın zaferiydi.

O, duruşu ve dinginliği ile meydan okuyordu.

O, acı ve üzüntülerin tutsağı olmadığı gibi sevmelere de efendi değildi.

Korku olarak ödenen bir bedel ile yaşamın yüceliğine asla varılamazdı.

Görkem farkında olanlar içindir.

Zaman herkes için eşit, fakat herkes için adil değil.,

Eğer aşk Tanrı'ya yönelmişse, o aşkın içinde başka bir aşk yoktur.

Ateşin yaktığı bilmek başka, yanmak başkadır.

Zihni meşgul eden etkilerden kurtulmadıkça, insan tutsaklıktan kurtulamaz.

Ben bana sunulanla değil, gerçeği bulmakla mutlu olacağım.

Tek mal, mülk vardır, yaşamın kendisi.

Kendi benine yardım etmek istemeye hiçbir ben yardım edemez.

Her şeyin elde edilişi ancak rahmetledir.

,Ölüme hazır olanlar için ölümün yapacağı bir şey kalmaz.

Ölüm ancak onun varlığından korkan ve çekinen için vardır.

Zalimler, mazlumların çaresizliği ile ruhlarını besler.

İnsanlığın döktüğü gözyaşı dört akarsudan fazladır.

Bizim amacımız ruhları anlamak değil, nirvanaya ulaşmak olmalıdır.

Birinci Erdem bilmek, ikinci saflık, üçüncü sabır, dördüncü şefkattir, beşinci himmet, altıncı sadık olmaktır.

Kendiniz dışında hiçbir şeyden destek, dayanak aramayın.

Shenandoah Ghori
Buda
Etkin Yayınevi
256 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder