29 Ağustos 2016 Pazartesi

Kazuo Ishiguro - Noktürnler eleştirisi

Kazuo Ishiguro, adını duyduğum fakat bir türlü okuma fırsatı bulamadığım bir yazardı. Bu sene başında kitabı edindim. Fakat daha yeni okuyabildim.

Hikaye türünü seviyorum, bana daha bir samimi geliyor, belki de yaşayış tarzıma şu an için en uygun diyebilirim.

Kazuo Ishiguro, Noktürn kitabında da hikayeler yer almakta. Müzikle ilgili hikayeler, anlatımı rahat, çevirisi temiz.

Belli bir konu üzerine yazılan eserler yazarın o konu üzerindeki fikirlerini yalın bir şekilde ifade etmektedir. Kazuo Ishiguro' nin müzikle olan ilgisini cümlelerinden çözebiliyoruz.

Okuması rahat, hoş bir kitap. Müzik üzerine sohbeti seven arkadaşlar keyif alırlar.

Alıntılar

Eğer evde yalnızsam dışarıda olan bir şeye kaçıyorum duygusuyla gittikçe daha çok tedirgin oluyorum.

Öncelikle müziğe inandığımız için çalıyoruz.

Kendisine yardımcı olmak istemeyen  adama yardım etmek çok zordur.

Sanatçılar belki buralara varabilmek için çok çalıştılar ve biraz tanınmaya hak ettiler.

Senin gibilerinin sorunu işi tanrıvergisi yeteneğiniz sayesinde her şeye hakkınız olduğunu düşünmeniz.

Noktürnler

Kazuo Ishiguro

149 Sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder