29 Eylül 2015 Salı

Francis Jameson Rowbotham - Büyük Müzisyenlerin Yaşam Öyküleri Eleştirisi

Yayın evleri arası müzisyen, besteci yaşam öyküleri çok yaygın. Bu da onların çağlar üstü bu bestecileri tanımamız için güzel bir fırsat.

Benim elimde ki kitap ilya yayınlarından çıkmış. Kapağını beğenmedim. Kapağı kalite olarak gayet iyi, fakat tasarım olarak çok zayıf. Sanırım bizim yayın evi sektöründe kapak tasarımı başlı başına bir sorun. Yeterli, yetkin iş gücü ekliği var.

neyse.

Bu sıralar müzik kitaplarına yöneldim. Galiba biraz müzik kitaplarına devam edeceğim.

Alıntılar
bach

john Sebastian Bach'ın geleceğini, kendine güvenen ve neredeyse tamamen sanatı konusunda kendini yetiştirmiş, yoksulluğa karşı payına düşen engeller ve sıkıntılarla heyecansız bir aldırmazlıkla mücadele eden, yorgunluğa aldırmayan ne övgü ne de müzik sanatının ilerlemesini sağlama olan hayat amacını başarmanın üzerine saldıran gayretli bir talebe olarak takip ediyorum.

handel

en zor işleri gözünde büyütmeden günden güne çalışırdı.

müzik haricinde her şeyi unutturdu.

Dünyanın en büyük kontrpuan ustasıydı.

haydn

günlük 24 saatin 16 saati çalışırdı.

kendimi müzikle geçindirmeye karar verdim ve asla teslim olmayacağım.

çalışmaya başlamak için çok erken kalkardı, zira doğa uyanış saatlerinde ona çok güzel gözüküyordu.

mozart

düşünceme göre bir bekar hayatın sadece yarısını yaşar.

açık konuşmak gerekirse ölüm en hakikat benim için.

Ve bana gerçek kutsanmışlığımızın anahtarı olan ölümü kavrama olanağı verdiği için tanrıya şükrediyorum. genç olduğum halde asla bir başka günü göremeyebilirim. buna rağmen beni tanıyan hiç kimse melakolik olduğumu söyleyemez. bunu hatırlamadan asla yatakta yatmam. her gün bu dua ile tanrıya şükrediyorum.

beethoven

biz sanatçılar göz yaşı değil, alkış isteriz.

schubert

şarkılarının 29 tanesini ağustos ayında bunlardan 8 tanesini aynı günde yazmıştır.

ancak hiçbir sıkıntı çalışma konusunda ki yeteneğini kısıtlayamazdı.

onun gibi biri hiç olmamıştır ve asla bir tane daha olmayacaktır.

mendelssohn

müzik, doğanın okunması ve derinlemesine düşünülmesiyle uyanan duyguları ifade etmeye yarar.

Büyük Müzisyenlerin Yaşam Öyküleri

Francis Jameson Rowbotham

çeviri: arıcan uysal

ilya yayınevi

279 sayfa













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder