3 Şubat 2022 Perşembe

Stendhal - Kırmızı Siyah

Uzun süreli tatillerde roman okumak öğrencilik yıllarımdan kalan bir adettimdi. Çok hoşuma giden bir olay. Tüm gün kitap oku, yat, dinlen, yeniden oku.

Kırmızı ve Siyah işte böyle bir okuma sürecinde elimden geçti. Belki 5 sene önce almıştım. Daha yeni yeni yeni başladım kütüphanemdeki kitapları okumaya.

Fransa'da geçen roman, baş kahraman Julien'in aşk hayatı çerçevesinde sınıflar arasında çelişkileri ve monarşi, cumhuriyet konularını işlemektedir. 

Anlatımı, konusu tam bir klasik.

Alıntılar

Uygun zamanı kollayarak işleri yoluna koydu. (45)

Zenginin gemisini yürütmek için kurnazlığa ihtiyacı yoktur.(48)

Babam beni dün dövdü. Zenginler ne kadar da mutlu!(59)

Paris aşk romanlarının eseridir.(69)

Bu çocuklar beni tıpkı dün aldıkları yavru av köpeğini okşadıkları gibi okşuyorlar. (99)

Kibarlar dünyasının boş işleri yüzünden ahlakı bozuldu sanmıştım. (193)

Tanrıdan başka kimseden yardım isteme, yaptığın her iş temiz olsun. (276)

Kırlar, ne zaman sizi doya doya seyredeceğim. Horatius (315)

Her an geçimlerini nasıl sağlayacaklarını düşünmek zorunda değiller. (419)

Hayat denilen bu bencillik çölünde herkes kendi çıkarına hareket ediyor.(444)

Paris'te insana erdöi değil, arabası itibar kazandırır. Napoleon (511)


Stendhal

Kırmızı Siyah

Çeviri: Sonat Kaya

Bordo Siyah Yayınları

688 sayfa


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder