25 Nisan 2020 Cumartesi

Ali Lidar - Alengirli Şiirler

Ne zamandan beri kitaplığımda duran bir şiir kitabıydı. Anca okuma ve üzerine düşünme fırsatım oldu.
Kitaptaki şiirlerin bir kısmı klişe olmuş sözler ve popüler şiirlerin nokta kelimelerini içermekte. Ben pek hoşlanmıyorum işin açıkçası. Yerinde güzel. Şiir kitabını bence hafifletiyor. Yine çok fazla yazarın ismini içermesi de beni kopartıyor olaydan. Örneğin Kafka'ymış filan. Proust 'muş.

Şiir gerçekten zor iş. Yazarın özenmesinin yanında, estetik olarak belli bir yol alması gerek. Hem şairin hem de şiirin.
Kitapta kullanılan dil aslında benim hoşuma giden yeraltı tarzı bir üslup. Fakat içerik ve sıcaklık beni etkilemedi. Çok yavan geldi işin açıkçası. Almazdım desem yeridir.

Şiirleri doğrudan buraya yazmayı uygun görmediğim için.

Vakitsiz yağan yağmur, Deliliğimizin çağı, Sazan adlı şiirlerini not aldım.

Alengirli Şiirler
Ali Lidar
İthaki Yayınları
106 sayfa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder