29 Eylül 2017 Cuma

John Adair - Etkili Motivasyon

Kişisel gelişim kitaplarını belli aralıkla okumasan işlerim düz gitmiyor. Kitabı bit pazarından aldım.
Şehiriçi yolculuk yapacağım için rahat okunur bir kitap olsun istedim. Not alırım filan.

Yani ilk başlarda fazla bir beklentim yoktu. Fakat daha sonra kitabı okudukça ilerde açacağımız müzik okulunun isimini tespit ettik.

Şaşkınım, bu kadar bize uyan bir isim, bu kitapta denk gelsin.

John Adair' in Etkili Motivasyonuna gelince kitap dediğim gibi umduğundan güzel çıktı. Dili, örnekleri, alıntıları başarıları. Kitabın üzerine yazıp çizme imkanı ile okuyucuyu işin içine çekiyor.

Beğendim kısacası.

Alıntılar

Ateş verin bana, size ışığı vereyim. Arap Atasözü

1.Kendinizi ve başkalarını motive edin.
2. Motivasyonun farkında olun.
3. Kendi kabiliyetlerinizi geliştirin.

Eğer çözümün bir parçası olamazsanız problemin bir parçası olmaktan kurtulamazsınız.

İsteğinizi denemenin en iyi yolu yapmaktır.

Maslov ihtiyaçlar teorisinde son nokta kendini gerçekleştirmedir.

Bir köprü yapımında çalışanların şuurları, eğer yaptıkları işle ilgili olarak zenginleşmiyorsa, o köprü hiç yapılmamalıdır. (81)

Şiir de para yok, parada da şiir yok. ( 167)

Dünyada görmek istediğimiz değişimin kendisi olmalıyız biz. Gandhi

Eğer resim yapmak istiyorsanız resim yapın. böyle davranmadığınız sürece tam insan olamayacaksınız. Lyndall Urwick

Eğer yüzünüzde gülümseme yoksa bugün dükkanı açmayın.

İnsanları kalpen sevin, servetin bu olsun (228)


Etkili Motivasyon

John Adair

Babıalikültür yayıncılık

232 sayfa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder