4 Haziran 2017 Pazar

Philip Kotler - On ölümcül pazarlama günahı

Uzun zamandan beri, Sakarya öğrenci yıllarımdan beri okumaya fırsat bulamadığım pek de elimin gitmediği kitap türlerinden biri, pazarlama kitapları. 

Bu kitabın yazarı Philip Kotler, pazarlama adına önemli biri. Kulağı tersten tutarak okuyucuya pazarlama hakkındaki görüşlerini belirtiyor. Okuması rahat, açık bir kitap. Temel düzeyde pazarlama bilgisi olan için önemli bir kaynak. 

Yayıncı medicat, güzel kapak güzel baskı. 

Kitabın başında ve sonunda 10 maddelik özet bilgi dikkat çekici. Zaten kitap bu 10 maddenin açıklamasını yapıyor. Gayet hoş. 

Kitap temelde neyi ele alıyor derseniz? Pazarlamanın komple bir disiplin olduğu, diğer kısımlarla bütünleşik çalışması gerekli olduğudur.

Dikkate değer bir konu. Bunun dışında A' dan Z' ye olmasa da M' ye kadar geliyor :)

Başlıklar
* pazar odaklı ve müşteri merkezli ol
* heder müşteri kitlesi belirle
* rakipleri iyi tanı
* yeni fırsatlar bul
* pazarlama süreçlerini planla
* marka geliştir
* tüm organlarda iletişimi arttır.
* verimli ve etkili pazarlama, pazarlama kontrolü ( CRM)
* teknolojiden yararlanma


Tabi baskı tarihi sebepli teknoloji ile gelişen ekonominin biraz gerisinde kalmış. Örnek verdiği şirketlerin bazıları artık o bahsettiği pozisyonlarda değil. 

Son olarak Japon şirket sahibinin Tüketicini talebini takip etmek, karşılamak değil, ona şekil, yön vermek, kontrol etmek olduğunu deklare etmesi. Kapitalizm için bir dönüm noktasıdır. 

Bir tüketici olarak sizin buna cevabınız nedir?

On ölümcül pazarlama günahı
Philip Kotler
Medicat Yayınları
116 sayfa.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder