20 Nisan 2017 Perşembe

Michael Krüger - Tuhaf Bir Öykü

Tavsiye üzerine okuduğum kitaplardan biri. Sayfa sayısı az 150. Su gibi geçer.

Konusu bir etnoloğun başından geçen hikayenin öyküsü.

Anlatım tarzı gidip gelmeler var. Bir önceye bir şimdiye dönüşler. Konuda sıkılmadan devam ediyor okuyucu.

Etnologlara toplumda biraz farklı gözel bakılır. Aslında bunun bir anlatımı olmuş. Yanlı filan değil. Fakat inceden inceye hissediyorsunuz.

Kitap ismiyle uyumlu, tuhaf bir öykü. Genel olarak hoş akıcı bir kitap. Bana biraz yavan gelse de okunmaya değer işler. Arkadaşım Emre Siyahoğlu' nun deyimiyle.

Bir de ilgimi çeken müzik etnoloğu kavramı sayfa 135. İlgim var ne yapayım.

Can yayınlardan çıkması hoş. Kalite söz konusu. Güzel çeviri. Ersel Kayaoğlu.

Bir de kitaptan çıkaracağımız sonuçlar mı? Etnologlar ne yapar? Kimler iyi kötü etnolog olur? Müzik etnolojisi? Etnoloji Hayatın neresinde? Tabi bu soruların cevabı için üzerine iyi düşünülmeli.

Alıntılar

Bu dal artık elendi, bilimlerin ilerlemesinde eriyip gitti. Yabancı olan artık yabancı ile birlikte kaybolup gitti.

Bakışta ve anlamda ki dinginlik yoktu.

Beni eskiden boğan acı, kin duygusu yerini derin bir umursamazlığa bıraktı.

Her şeyin akıl almaz biçimde hızlandığı günümüzde bir makalenin kırk yılda olgunlaşacağı fikri beni rahatlatıyor.

Senden büyük bir etnolog olacağına inanmıyorum. İnsanla pek ilgilenmiyorsun.

Onlar sonda... Onlar olgunluğa varmış durumda.

Tuhaf Bir Öykü
Michael Krüger
çeviri: ersel kayaoğlu
can yayınları
150 sayfa.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder