23 Mart 2017 Perşembe

Üner Birkan - İdil Biret Piyanodaki Harika

idil Biret' in konserine gittiğimde çok heyecanlanmıştım. Salon da öyleydi veya bana öyle gelmişti. Kitabı okurken de öyle heyecanlandım. İdil Biret' i tanımak. Onun gözünden dünyaya bakmak. Biraz fazla bir istekmiş. Kitabın ağırlığı İdil Biret hakkında yazılan yazılarla dolu. Yine de benim için çok öğretici oldu. Öğrenmek isteyene öğretici çok. Kİtap bir vakıf kitabı. Üner Birkan editörlüğünde yayınlanmış. Baskısı ve kapağı çok hoş.


Alıntılar

Benim sanatımın talihsizliği piyanomu birlikte taşıyamamak.

Klasik müzik sevgisi eğitimle olur.

Bir sanatçı için en gerekli şey toplumla temasıdır.

Piyano sonatları otomobil kullanımı açısından günümüzde insanların en konsantre biçimde müzik dinlediği durum olarak belirtiyor.

Bir esere başladığımda derin bir soluk almamı, sonrada soluğumu tutup esere girmemi öğütlerdi. Böylece müziğe girmeden ona kendimizi hazırlamış oluruz.

Chopin' i anlamak için ona daha yakın olmalısınız. Berlioz

İnsan olmak benim için her şeyden önde gelir.

Sıradışı olmak istiyorsanız, yorumculuğu değil, beste yapmayı öneririm size.

Yaşadığınız çağın müziğini çalmanız gerekir.

Gösterişle, çoşkuyla çalmak için girmek gerekir.

Chopin'in metnomu hep piyanosunun üzerinde.

İdil Allah' ın verdiğini kullarla çalışa çalışa geliştirmiş.

Küçük sanatçılarda korkudan endişeden heyecandan eser yoktur, bunlar yaş ilerledikçe gelecektir.

Katiyen memleketinde yaşadığının altında yaşamamak lazım.

İsterlerdi ki 4-5 ölçüyü önceden göreyim.

Her şeyi çalamayan artist değildir, bütün güçlükleri çalarak aşacaksın.

Kültüre eskisi gibi önem verilmiyor, varsa yoksa ticaret.


İdil Biret
Piyanodaki Harika
Üner Birkan
Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları
272 sayfa.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder